2009 m. spalio 28 d., trečiadienis

PENKIOLIKA ŠVENTOSIOS BRIGITOS MALDŲ Į KENČIANTĮ IŠGANYTOJĄ

1. Kristaus kančios Alyvų kalne iki vainikavimo erškėčiais
O Jėzau, visų Tave mylinčiųjų laime, nusidėjėlių Drauge ir Išganytojau, atmink giliauią liūdesį, kurį iškentėjai besiartinant iš anksto nuo amžių numatytam Tavo šventos kančios laikui; Tu nuplovei savo mokiniams kojas, atidavei jiems valgyti savo KŪną ir Kraują, juos švelniausiai paguodei, o paskui su begaline širdgėla pat patvirtinai: „Mano siela mirtinai nuliūdusi“. Prisimink visą kančią ir vargą, kurį iškentėjai prieš savo mirtį ant kryžiaus, kai, tris kartus pasimeldęs ir iš sielvarto išprakaitavęs krauju, buvai savo mokinio išduotas, savo tautos suimtas, melagingai apskųstas, teisėjų neteisingai pasmerktas, išrinktajame mieste švenčių metu nekaltai atstumtas. Tau buvo nuplėšti drabužiai, buvai daužomas kumščiais, pririštas prie stulpo, nuplaktas, erškėčiais vainikuotas, nesuskaičiuojamos daugybės kitų negandų žiauriai kankintas.
Per šias kančias suteik man, o Viešpatie, mano Dieve, tikrą gailestį, garbingą atiteisimą ir visų mano nuodėmių atleidimą.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

2. Kristaus išjuokimas
O Jėzau, angelų Drauge, atmink širdgėlą, kurią pakėlei, kai visi Tavo priešai apsupo Tave ir daužė kumščiais bei spjaudė Tau į veidą.
Per šias kančias ir šlykščius plūdimus, kuriais Tau nedavė ramybės priešai, išgebėk mane, o Viešpatie Jėzau, nuo visų regimų ir neregimų mano priešų ir leisk man Tavo globojamam pasiekti amžinąjį išganymą.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

3. Kristaus prikalimas prie kryžiaus
O Jėzau, pasaulio kūrėjau, savo begalybėje apglėbiantis dangų ir žemę, atmink baisų skausmą. Kurį iškentėjai, kai žiaurūs kareiviai aštriomis vinimis pervėrė Tavo rankas, kojas ir prikalė prie kryžiaus, kai vis didėjant skausmui jas taip smarkiai ištempė pagal kryžiaus ilgį ir plotį, kad jų sąnariai nėrėsi.
Per šią baisiausią kryžiaus kančią prašau Tave suteikti man šventos baimės ir meilės Tavo šv. Vardui.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

4. Kristaus malda už savo budelius
Jėzau, dangiškasis gydytojau, atmink mirtiną silpnumą ir skausmus, kuriuos Tu, iškeltas ant kryžiaus medžio, kentėjai visu savo žaizdotu ir sudraskytu kūnu taip, kad joks skausmas neprilygo Tavajam ir Tavyje nuo galvos iki kojų nebuvo sveikos vietos, ir kaip, nepaisydamas visų kančių, Tu vi dėto meldeisi už savo priešus sakydamas: „Tėve, atleisk, jie nežino, ką daro!“
Per šį gailestingumą leisk, kad tavo baisiausių kančių prisiminimas man padėtų gauti visišką visų mano nuodėmių ir klaidų atleidimą.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

5. Kristaus gailestingumas atgailaujančiam nusidėjėliui
O Jėzau, amžinosios šviesybės veidrodi, atmink tą liūdesį, suspaudusį Tavo širdį, kai visos savo išminties šviesoje išvydai ne tik palaimintą ateitį išrinktųjų, kurie per Tavo kančios nuopelnus atranda savo išganymą, bet ir atstūmimą tokios daugybės bedievių, per savo kaltę nublokštų į amžiną pražūtį.
Per nesuvokiamai gilų Tavo gailestingumą, kuriuo Tu taip skausmingai užjauti mus, nusidėjėlius ir paklydėlius, ir kurį parodei šalia tavęs kybojančiam plėšikui, pasakei: „Šiandien būsi su manimi rojuje!“ Prašau mirties valandą būk gailestingas ir man.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

6. Kristaus testamentas ant kryžiaus
O Jėzau, sielų Karaliau ir Drauge, vienintelis vertas meilės ir ilgesio, atmink tą širdgėlą, kurią jautei, kai apnuogintas ir paniekintas, apleistas visų savo draugų kybojai ant kryžiaus. Tu neradai jokios kitos paguodos, tik savo mylimą Motiną, kuri apkartusia siela. Būdama šventai ištikima, stovėjo prie Tavo šono. Tu pavedei ją savo mokiniui, o mokinį davei į sūnus vietoje savęs: „Moterie, štai tavo sūnus“ – „Štai tavo motina!“
Per skausmo kalaviją, anuomet pervėrusį jo sielą, prašau tave, o geriausiasis Jėzau, kad visuose kūno ir sielos nuliūdimuose – ypač mirties valandą – apdovanotum mane savo gailestingumu ir paguoda.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

7. Kritaus troškulys
O Jėzau, neišsenkančio gerumo šaltini, taręs ant kryžiaus: „Trokštu!“ (žmonijos išganymo). Uždek mūsų širdyse visokeriopo tikroj dorybėj lavinimosi ilgesį ir visiškai išdildyk mumyse visokį juslinių geismų troškimą ir netikusių malonumų vaikymąsi.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

8. Kristaus gėrimas
O Jėzau, širdies saldybe ir neišsenkantis Tau atsidavusių sielų džiaugsme! Per acto ir tulžies kartybę, kurių paragavai dėl manęs, duok, kad mirties valandą vertai Tave priimčiau savo sielos išganymui ir paguodai.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

9. Išgąstingas Kristaus šauksmas ant kryžiaus
O Dieve, viešpataujanti sielos stiprybe ir linksmybe, atmink kančią ir suspaudimą, kurį iškentėjai, kai besiartinant baisiai mirčiai skardžiu balsu sušukai: „Mano Dieve, mano Dieve, kodėl mane apleidai!“
Per šią tariamo apleidimo baimę, kada Tu išgelbėjai mus nuo amžinojo apleidimo, prašau Tave, Viešpatie, mūsų Dieve, niekuomet neapleisti manęs mano varguose.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

10. Gausios Kristaus žaizdos
O Jėzau, pradžia ir pabaiga, galybe ir gyvenime, atmink, kad tu visas, nuo galvos iki kojų, pasinėrei į kančių jūrą. Per dideles ir gilias skausmingiausias savo žaizdas, išmokyk mane, paskendusį nuodėmėse, laikytis Tavo įsakymų paklusniai mylint.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

11. Gilios Kristaus žaizdos
O Jėzau, giliausio gailestingumo bedugne, dėl gilių Tavo žaizdų, persmelkusių Tave iki kaulų smegenų, prašau Tave ištraukti mane iš nuodėmių bedugnės ir paslėpti mano sielą savo šventose žaizdose.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

12. Kraujuojančios Kristaus žaizdos
O Jėzau, spindintis tiesos pavyzdy, vienybės ženkle ir meilės ryšy, atmink nesuskaičiuojamas žaizdas, nuėjusias visą Tavo kūną, nudažiusias jį švenčiausiuoju Tavo krauju. Atmink neįsivaizduojamas kančias, kurias dėl mūsų pakėlė šis tavo tyriausias kūnas. Ką gi tu dar turėtum padaryti, ko nebūtum padaręs?
Prašau Tave, o geriausiasis Jėzau, įrašyti visas šias žaizdas savo brangiuoju Krauju į mano širdį, kad visą laiką skaityčiau jose Tavo skausmą, mirtį ir su dėkingumu ištikimai ištverčiau iki galo.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

13. Kritaus merdėjimas
O Jėzau, nemirtingas ir neįveikiamas Karaliau, atmink skausmus, kuriuos iškentėjai, kai Tave visiškai apleido visos kūno jėgos, ir Tu, palenkęs galvą, ištarei: „Atlikta!“
Per šį Tavo merdėjimą pasigailėk manęs paskutinę valandą, kai mano protas bus sudrumstas, o dvasia palūžusi.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

14. Kristaus mirtis
O Jėzau, Aukščiausiojo Tėvo Viengimį ir Jo išminties Gyvavaizdi, atmink tą nuoširdžiausią atsidavimą, kai sušukai: „Tėve, į Tavo rankas atiduodu savo dvasią.
Per šią brangią mirtį prašau Tave, o šventųjų Karaliau, sustiprinti mane kovoje su šėtonu, pasauliu ir kūnu, kad miręs pasauliui gyvenčiau Tau, ir gailestinga meile priimtum mano sielą, mirties valandą sugrįšiančią iš savo kelionės.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

15. Paskutinis visiškas Kristaus Kraujo praliejimas
O Jėzau, tikrasis ir vaisingasis Vynmedi, į kurį mes esame įskiepyti, atmink gausiai pralietą kraują. Jį išliejai, tarsi išspaustos vynuogės sultis, leisdamas iš savo ietimi perverto šono taip gausiai ištrykšti kraujui ir vandeniui, kad neliko nė lašo, o Tavo Švenčiausiasis Kūnas kybojo aukštai ant kryžiaus.
Šiuo Tavojo Kraujo praliejimu sustiprink mano sielą paskutinėje mirtinoje kovoje ir leisk jai pasirodyti Tau, apvalytai nuo visų dėmių.
Tėve mūsų; Sveika, Marija

BAIGIAMOJI MALDA
Priimk, o Jėzau, šią maldą su ta begaline meile, su kuria Tu dėl mūsų pakėlei visas Tavo Švenčiausiojo Kūno žaizdas, pasigailėk manęs ir visų nuodėmės prislėgtųjų ir suteik visoms tikinčioms sieloms, tiek esančioms šioj žemėj, tiek ir iškeliavusioms anapus, malonę, atleidimą ir amžinąjį gyvenimą. Amen.

6 komentarai:

  1. Žodyje tarp mūsų 2004 metų balandžio 9 dieną buvo ištrauka iš šv. Brigitos maldų. Labai apsidžiaugiau, nes čia yra nuostabus vertimas. Senose maldose (mano supratimu ) yra netikslumų, nes maldoje liepiame Jėzui PRISIMINTI, KAIP JIS KENTĖJO.Viešpatie, argi galima užmiršti tokią kančią?? Kartą tai supratau maldoje, praėjus ne vieniems metams meldžiantis už save ir už artimuosius. Maldos man tapo gyvos. Todėl nebegaliu Viešpačiui sakyti: ATSIMINK
    Tą dalį kur turiu įdedu čia:
    Iš šv. Brigitai Švedei priskiriamų maldų (1303 – 1373)
    O Jėzau! Prisimenu, kad Tu dėl mūsų panirai į kančios bedugnę. Apmąstančią Tavo Žaizdų baisumą mokyk mane iš tyros meilės laikytis Tavo įsakymų — plataus ir lygaus kelio tiems, kurie myli Tave.
    O Jėzau! Prisimenu gausybę Žaizdų, nusėjusių Tave nuo Galvos iki Kojų, ir srūvantį brangiausią Tavo Kraują. Koks didis ir visa apimantis skausmas, kurį Tu kentėjai Kūne iš meilės mums! Ką dar Tu galėjai padaryti, ko nebuvai padaręs? Tavo Kančių vaisiai teatnaujina mano sieloje ištikimą Tavo Kančios atsiminimą ir Tavo Meilė teauga mano širdyje kasdien, kol išvysiu Tave amžinybėje. Tu esi tikrasis Gėris ir Džiaugsmas , kuriuo mane apdovanosi danguje.
    O Jėzau! Prisimenu Tavo Žaizdas, einančias iki kaulų smegenų ir iki pačios Tavo būties gelmės. Atitrauk mane nuo nuodėmės ir paslėpk savo Žaizdose.
    O Jėzau! Prisimenu, kokią nuostabią Meilę Tu parodei, sakydamas ant Kryžiaus „Trokštu“. Tavo Kančia iš troškimo išganyti žmoniją. Meldžiu uždegti mūsų širdyse tobulumo troškimą ir užgesinti žemiškuosius troškimus.
    O Jėzau! Prisimenu pašaipų piktumą ir acto, kurio tu ragavai ant Kryžiaus iš meilės mums, aitrumą. Suteik mums malonę vertai priimti Tavo Kūną ir Kraują gyvenime ir mūsų mirties valandą, kad jis būtų mūsų sielos vaistas ir paguoda.
    Savo aitria Kančia ir Brangiausiojo Kraujo išliejimu persmelk mano širdį, kad atgailos ašaros ir meilė taptų mano kasdiene duona. Trokštu visiškai atsiversti į Tave, kad mano širdis būtų nuolatinė Tavo poilsio vieta. Tebūna malonūs Tau mano darbai ir maldos . Trokštu gyvenimo saulėlydyje būti verta dangaus ir šlovinti Tave su šventaisiais per amžius. Amen.
    Jei kas turite visas maldas - įdėkite čia ir platinkime.
    GARBĖ JĖZUI KRISTUI

    AtsakytiPanaikinti
  2. 15 slaptu kanciu ir skausmu,kuriuos Viespats Jezus Kristus atskleide pamaldziai ir Dieva mylinciai Sv.Klaros ordino seseriai Marijai Magdalenai is Romos,labai sventai gyvenusiai ir laimingai mirusiai.
    Kristus ispilde sios sesers nora ka nors suzinoti is Jo pasleptu kentejimu,pasirodydamas ir atskleisdamas jai 15 skausmu,kuriuos Jis iskentejo nakti pries savo mirti. Kristus kalbejo jai: "Zydai laike mane blogiausiu is visu tuo metu gyvenusiu zmoniu. Todel:
    1 surise stora virve mano kojas,
    16 nutempe laiptais i nesvaru,dvokianti rusi;
    2 nuvilke mano drabuzius,subade
    17 mano kuna gelezinemis ietimis;
    3 apjuose mane stora virve,
    18 tampe mane rusyje po asla is kampo i kampa
    4 pririse mane prie rastgalio,leido
    19 kyboti,kol,issmukes is virviu,nukritau zemyn;is skausmo verkiau kruvinomis asaromis;
    5 pririse mane prie stulpo,subade
    20 mano kuna visokiais ginklais,apmete akmenimis ir degino mane liepsna ir deglais;
    6 jie bade mane ylomis ir ietimis,
    21 plese oda,draske kuna ir mano gyslas;
    7 pririse prie stulpo,state
    22 ant ikaitintos skardos;
    8 karunave mane gelezine karuna,
    23 uzriso akis nesvariausiu skuduru;
    9 pasodino mane ant kedes,
    24 prikalinetos astriu viniu,kurios giliai mane subade;
    10 apipyle mano zaizdas verdanciu
    25 svinu ir derva, jie nustume mane nuo kedes;
    11 kad mane paniekintu ir kankintu,
    26 jie vietoje mano israutu barzdos plauku prismaigste adatu ir viniu;
    12 pagulde mane ant kryziaus,prie
    27 kurio mane taip stipriai ir tvirtai pririso,kad vos begalejau pakvepuoti;
    13 mindziojo mano galva, o vienas,
    28 primynes koja krutine, spygliu is mano karunos perdure liezuvi;
    14 pyle slyksciausius nesvarumus
    29 man i burna;
    15 plusdami mane paskutiniais
    30 zodziais,suriso rankas uz nugaros,smarkiai muse ir,vesdami mane is kalejimo ,daznai plake rykstemis.
    (Skaiciai reiskia menesio dienas,kuriomis prisimintini nurodyti skausmai.)

    Kristus pasake: "Mano mylima dukra,As trokstu, kad atskleistum kitiems sias penkiolika slaptu kanciu ir skausmu,kad jie butu apmastomi ir garbinami. Tam,kas kasdien is meiles man paaukos viena is siu slaptu skausmu,o paskui pamaldziai sukalbes sia malda, teismo diena atsilyginsiu amzinaja laime."

    AtsakytiPanaikinti
  3. Malda apmastant 15 Musu Viespaties Jezaus Kristaus skausmu,patirtu nakti pries mirti:

    MALDA
    Mano Viespatie ir Dieve, trokstu garsinti,slovinti ir permaldauti Tave per penkiolika slaptu skausmu ir kraujo praliejimu.
    Kiek smilteliu prie juros, kiek grudeliu dirvose, kiek zoleliu ant zemes ir kiek vaisiu ant medziu, kiek lapu ant saku, kiek geliu pievose, kiek zvaigzdziu dangaus skliaute, kiek angelu danguje ir kiek butybiu zemeje - tiek tukstanciu kartu tebunie mano ir visu zmoniu pagarbintas ir paslovintas maloningiausias Viespats jezus Kristus, Jo Svc. Sirdis, Jo brangiausias Kraujas, dieviskoji Sv. Misiu auka, Svc. Mergele Marija, slovingieji devyni chorai angelu ir sventuju buriai dabar ir visados , ir per amzius. Tiek pat kartu trokstu Tau, mielasis Jezau, dekoti, tarnauti ir Tave pradziuginti, atsilyginti uz visa Tavo panieka ir atsiduoti Tau visu kunu ir siela. Tiek pat sykiu gailiuosi uz savo nuodemes ir prasau atleidimo Tave, savo Viespati ir Dieva. Dangiskajam Tevui aukoju visus tavo nuopelnus uz savo nuodemes, kaltes ir bausmes, tvirtai pasiryztu pataisyti savo gyvenima ir meldziu laimingos mirties ,ir saukiuosi Taves, prasydamas isganyti paklydusias sielas. Si pamalduma noriu atnaujinti kiekviena diena (valanda) ir laikytis jo iki mirties. Gerasis ir meilingasis Jezau,prasau Tave, kad patvirtintum danguje si nuosirdu mano troskima ir neleistum, kad ji panaikintu zmones, o juo labiau piktasis priesas. Amen.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Skaitau kiekvieną vakarą.Man padeda išgyventi sunkias gyvenimo akimirkas.Ačiū Brigitai!!!

    AtsakytiPanaikinti
  5. visada man padeda,kai skaitau jiauciu kiekviena skausminga minute kuria kentejio KRISTUS...

    AtsakytiPanaikinti